31.05.2024 ÖÖPÄEV PÕLVAS: TEHNO/ROBO/GAME

Linnafestivali ÖöPäev Põlvas raames toimus 31. mail Põlva Noortekeskuses ja õuealal noortele suunatud äge programm. Põneva robootikat ja tehnoloogiat hõlmava mängu aitasid ette valmistada ja läbi viia Põlva Noortekeskuse vabatahtlikud. Kokku oli üritusel ~60 osalejat.

Mäng koosnes kuuest mängupunktist:

🟥 1. mängupunkt “Tehnika ja aastaarvud” – Siin tuli ära arvata, millisel aastal on erinevad tehnoloogilised seadmed (telefonid, muusikakeskused, vahvlimasin, fotoaparaat, ruutjuure joonlaud jms) valmistatud. Mängupunkti juhendasid vabatahtlikud Keete-Ketel ja Daisy.

🟧 2. mängupunkt “Intelino nutirong” – Siin oli võimalik tutvuda Intelino haridusrobotiga ja katsetada selle programmeerimist. Siinkohal suur-suur aitäh Põlva Jakobi Kooli Legoringi ja Nutiringi õpilastele, kes aitasid rongiraja ürituseks valmis seada ning selle ära katsetada. Mängupunkti juhendasid vabatahtlikud Kertlin, Revon ja Katariina.

🟩 3. mängupunkt “Sideülesanne” – Selles punktis tuli osalejatel edastada ning lahendada numbritest ja tähtedest koosnev kood. Mängupunktis oli Kaitseliitlastele abiks vabatahtlik Ingrid.

🟦 4. mängupunkt “Õhkrelvast laskmine” – Siin oli võimalik harjutada Kaitseliidu juhendamisel õhkrelvast laskmist. Kusjuures kõik mängupunktis osalejad said soorituse eest hindeks viie. Selgus, et hea tulemuse saamiseks ei ole isegi mitte kahte silma vaja. Kaitseliidule ning noorkotkastele oli abiks vabatahtlik Lisette.

🟪 5. mängupunkt “Esmaabi ülesanne” – Mängupunktis sai harjutada esmaabi andmist käeluu murdnud või põletushaavu saanud kannatanutele. Kaitseliidule oli abiks vabatahtlik Rander.

🟫 6. mängupunkt “Autosõit Põlva linnas” – Viimases mängupunktis tuli ronida autokasti ning pidada vastu 10 minutiline sõit ümber Põlva. Mängupunkt osutus nii populaarseks, et mõni osaleja läbis seda suisa mitu korda. Kaitseliidule oli abiks vabatahtlik Rander.

Kui kõik kuus mängupunkti said edukalt läbitud, tuli osalejatel suunduda tagasi mängu algusesse, kus vabatahtlikud Nele ja Kaisa vahetasid mängupassi magusa üllatuse vastu.

Sellega aga tegevused noortekeskuses ei piirdunud. Lisaks mängule oli ürituse külastajatel võimalik osa saada veel järgmistest tegevustest:

❤️ tuleviku roboti joonistamine, kus inspiratsiooni sai ammutada Põlva Jakobi Kooli II klassi haridusrobotite näitusest;

🧡 haridusroboti mTiny programmeerimine, mida juhendas vabatahtlik Mirelle;

💙 robotite näitusega tutvumine, mis oli kokku pandud Põlva Noortekeskuse vabatahtlike enda poolt otsitud põnevast informatsioonist;

💜 tehnoloogiat tutvustavate YouTube’i videode vaatamine;

🤎 õhujalgpalli mängimine koos vabatahtlike Marta Mia ja Melissaga. Siinkohal südamlik tänud HARNO ProgeTiigri programmile, kes meid nende vahvate õhujalgpallidega toetas.

Kokkuvõtvalt võib öelda, et tegemist oli ühe ääretult põneva ja robootikat ning tehnoloogiat täis üritusega, mis nii korraldajatele kui osalejatele kindlasti kauaks-kauaks meelde jääb. Suur-suur aitäh kõigile vabatahtlikele ja koostööpartneritele ning neile, kes selle päeva koos meiega veetsid! Kõik pildid ja videod sellest toredast üritusest leiad siit.